donderdag 22 november 2012

Eindejaars-schrijfpelgrimage

ZIN IN SCHRIJVEN eindejaars-schrijfpelgrimage:
-----------------------
 
Ruimte maken voor een nieuw begin


Wat achter ons ligt en wat voor ons ligt,
is niets vergeleken met wat binnen in ons ligt.

(Ralph Waldo Emerson)

 
De dagen donkeren, de kachels branden steeds behaaglijker en langzaam maken we ons op voor de decembermaand vol feest en licht en ook vol stilte en bezinning. Voor mij is dit altijd een mooie tijd waarin ik graag ruimte maak om – al schrijvend- terug te blikken op het afgelopen jaar en zo innerlijk te oogsten. Vieren van wat er is. En te dromen over wat gaat komen. Want al terugblikkend ontstaat vaak als vanzelf ook weer ruimte voor een blik vooruit en een gevoel voor richting, voor wensen, dromen en plannen voor het aankomende jaar.

Afgelopen weken kiemde in mij de wens om dit jaar deze innerlijke eindejaarspelgrimage al schrijvend samen met anderen te ‘lopen’.Niet noodzakelijk om alle verhalen en bespiegelingen met elkaar te delen. Maar wel om samen deze ruimte te creëren en elkaar te ondersteunen en inspireren om mijmer-tijd en bezinningsruimte te scheppen.

Vandaar dat ik jullie graag een voorstel wil doen om te horen of er belangstelling is.


Schrijfreis ‘Ruimte maken voor een nieuw begin”
December 2012 - januari 2013

Concreet

Op 6 december, na sinterklaas stuur ik aan ieder die wil deelnemen een document met hierin schrijfopdrachten die je kunnen ondersteunen en inspireren gedurende 3 weken zelf al schrijvend terug te blikken op het afgelopen jaar 2012.

Aan het einde van die drie weken, op 27 december stuur ik je een korte reflectieopdracht.

Op zondag 30 december komen we gedurende een halve dag (middag van 13.30 tot 17 uur) samen en geef ik een workshop waarin je al schrijvend het jaar echt kunt afronden.

Op 2 januari stuur ik je een nieuw document met enkele schrijfopdrachten om contact te maken met wat er –wellicht – in het nieuwe jaar wil ontkiemen aan dromen, wensen en plannen. Aan het einde van die maand stuur ik je tenslotte nog een reflectieopdracht ter afronding van de schrijf-pelgrimage.

Zoals je ziet is het dus een traject dat je vooral zelf al schrijvend gaat. De opdrachten maak je voor jezelf, maar doordat we het met meerdere mensen doen werkt dit hopelijk wel ondersteunend. Ook wil ik een weblog creëren waar we elkaar kunnen bemoedigen en eventuele vragen gesteld kunnen worden.

Ik vind het zelf fijn en belangrijk dat we wel ook 1 moment hebben waar we elkaar fysiek ontmoeten en ook samen de kracht kunnen ervaren van samen schrijven, lezen van je eigen teksten en luisteren naar de verhalen van anderen. Zo kunnen we nog een laatste keer het afgelopen jaar in het licht zetten en woorden geven voordat we het loslaten voor een nieuw begin.

Voor deelname aan deze reis ‘Ruimte maken voor een nieuw begin” vraag ik 55 euro.

Ik zie uit naar een mooie schrijf-reis en jaarovergang samen.

Groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten